o spółce

historia

Far From Home S.A. jest niezależnym deweloperem gier z segmentu AA+ przeznaczonych na komputery osobiste i konsole Playstation oraz Xbox.
Spółka powstała w skomplikowanym czasie, kiedy w 2020 roku Świat ogarnęła pandemia wirusa Covid 19. Trudne warunki, konieczność zmieniania przygotowywanych miesiącami planów czy wymóg pracy zdalnej i obowiązkowa izolacja, nie stanęły jednak na drodze temu, aby siedmiu pasjonatów gier spotkało się i wspólnie powołało do życia Far From Home.

Podobnie jak logo spółki przedstawia podróżnika, przemierzającego z ciekawością, ale i lekką dozą niepokoju, bezkres kosmosu w poszukiwaniu nowych światów – tak Far From Home S.A. wyruszyło na ambitną i fantastyczną wyprawę, której początkiem stało się podpisanie umowy założycielskiej 16.04.2020.

 

misja i wizja

Ambicją Far From Home S.A. jest tworzyć gry wideo, które zostawią po sobie wyraźny ślad w historii tej gałęzi rozrywki. Celem, stawianym przed kolejnymi projektami Spółki, będzie tworzenie zapadających w pamięci gier akcji z wyraźnym akcentem narracyjnym. Będzie to możliwe dzięki umiejętnemu połączeniu wieloletniego doświadczenia, olbrzymiej pasji do tworzenia gier oraz wspólnych wartości, jakimi poszczególni członkowie zespołu kierują się na co dzień.

 

strategia

Spółka od samego początku opiera swoją strategię na Community Driven Development – bierze pod uwagę aktualne, globalne trendy sprzedażowe, określa charakterystykę oraz potrzeby docelowych odbiorców oraz wyciąga wnioski w oparciu o analizę produkcji konkurencyjnych.

Koncept pierwszej produkcji studia o tytule roboczym „Projekt Oxygen” jest połączeniem analizy rynkowej z misją, pasją i doświadczeniami zespołu Far From Home. Jest to nieogłoszona jeszcze, ambitna gra SF, osadzona w settingu ruined world.

 

referencje

Dla spółki jak i jej zespołu inspiracją przy budowaniu kierunku i wartości stały się następujące firmy:

  • Ninja Theory – firma, która odważnie wprowadza innowacje w procesie twórczym i technologicznym, dzięki czemu podnosi jakość swoich produktów powyżej rynkowych standardów.
  • Supergiant Games – firma, której gry osiągnęły idealną spójność i balans pomiędzy elementami artystycznymi, narracyjnymi i grywalnościowymi.
  • Klei Entertainment – firma, która opanowało do perfekcji budowanie społeczności graczy, a także doskonale realizuje post launch support swoich produkcji przez długi czas po premierze.
  • The Astronauts – zespół niezwykle doświadczonych i utalentowanych developerów, który wysoko zawiesza poprzeczkę swoich produkcji wynosząc jakość gier indie na nowy poziom. Przykład, gdzie w procesie produkcji nie zawsze najbardziej liczy się ilość, a jakość.
  • Creepy Jar – firma tworząca wysokiej jakości produkty, łącząc przy tym analizę rynku z konsekwentną realizacją planów biznesowych.