top of page
Zdjęcie autoraFar From Home

Tryb kooperacyjny Forever Skies coraz bliżej. Pełna premiera na początku 2025 roku

Tryb kooperacyjny Forever Skies coraz bliżej. Pełna premiera na początku 2025 roku


Zbliżamy się do dwóch bardzo dla nas istotnych beatów marketingowych i w związku z tym przygotowaliśmy drobną aktualizację na temat tego co dzieje się w Far From Home.




Premiera trybu kooperacyjnego oraz pełna premiera gry to dwa wydarzenia, które naszym zdaniem mają szansę istotnie wpłynąć na atrakcyjność Forever Skies i wzbić sprzedaż gry na nową trajektorię. Tak jak przy wszystkich dotychczasowych dużych aktualizacjach, tym bardziej i tutaj, chcemy być pewni, że dysponujemy odpowiedniej jakości produktem, który może osiągnąć cele, które przed nim stawiamy.


Dotychczasowa roadmapa zakładała premierę trybu kooperacyjnego jesienią 2024 roku, a pełną premierę pod koniec 2024 roku. Ostatnio dokonaliśmy jednak pewnej aktualizacji i obecnie harmonogram przewiduje:



  • Pełną premierę Forever Skies na początku 2025 roku

  • Premierę trybu kooperacyjnego Forever Skies zgodnie z planem w 2024 roku



Co istotne, za decyzją stoi chęć rozbudowy założeń gameplay’owych, które naszym zdaniem istotnie wpływają na zwiększenie szans powodzenia obu tych premier.



Różne ścieżki i biomy



Przede wszystkim zmieniamy sposób, w jaki gracze będą postępować w grze. Obecnie gracze w naturalny sposób wybierają pewną ścieżkę, która określa, kiedy odblokują określone technologie i ulepszenia. Zmiana, którą wprowadzamy, daje graczom większą dowolność, co czyni rozgrywkę atrakcyjniejszą zarówno w trybie jednoosobowym, jak i grze kooperacyjnej. Szczególnie w pierwszych godzinach rozgrywki, które są kluczowe, by przykuć zainteresowanie graczy. Zmianę tę oparliśmy o wnioski wyciągnięte z obserwacji sposobu gry przez graczy.



Zmieniamy również nieco konstrukcję świata. Nadal korzystamy z proceduralnej generacji, wprowadzamy jednak grupy biomów, w których będą pojawiać się tylko określone lokalizacje. Projektując biomy z określonymi zasadami i definiując, jakie lokalizacje mogą się w nich pojawiać, możemy stworzyć bardziej spójny i wiarygodny świat, jednocześnie dopuszczając pewną różnorodność proceduralną. Dzięki temu możemy tworzyć środowiska, które opowiadają bardziej zwartą historię, prowadząc graczy przez bardziej przemyślane i powiązane ze sobą obszary.


Coś więcej niż lot


Oprócz biomów chcemy, aby wysokość zaczęła odgrywać bardziej znaczącą rolę w eksploracji, lokalizacji zasobów i ogólnej narracji. Choć mamy rozróżnienie między światem nad i pod pyłem, widzimy także duży potencjał w tym, aby zachęcić graczy do zmieniania wysokości w trakcie lotu, by różnicować tym samym doświadczenia.



Dodatkowo rozbudowujemy system uszkodzeń sterowca, tak aby gracze mieli większą motywację do konserwacji pojazdu. Wprowadzamy także przypadkowe i nieprzewidywalne spotkania i wydarzenia, które gracz może napotkać w trakcie lotu. Chcemy by lot stał się bardziej zajmującą częścią rozgrywki, niźli tylko przemieszczaniem się z punktu A do punktu B. Do tej pory był to dość słabo zagospodarowany obszar, w którym również widzimy potencjał.


Decydujące testy tuż za rogiem


Wszystkie te zmiany biorą pod uwagę fakt, że już za chwilę oddamy w ręce graczy Forever Skies, w które można grać nie tylko w pojedynkę, ale także w trybie kooperacyjnym. Oczywiście wszystkich tych zmian nie dodamy od razu, chcemy jednak, by pojawiły się one w najbliższym czasie, do momentu pełnej premiery. Część z nich chcemy zaimplementować już w momencie premiery trybu kooperacyjnego. Naszym celem jest odpowiedni balans, tak by na statku równie dobrze grało się jednej osobie, jak i czterem.



W zespole już od dłuższego czasu testujemy rozgrywkę kooperacyjną. Teraz, jesteśmy gotowi na kolejny krok. Przygotowujemy focus testy z firmą TryEvidence oraz beta testy dla graczy. Gdy zbierzemy feedback i potwierdzimy, że gra spełnia nasze oczekiwania dotyczące jakości, będziemy mogli wrócić z potwierdzeniem konkretnej daty premiery trybu kooperacyjnego. Nadal czujemy się komfortowo z terminem w 2024 roku i wierzymy, że już niebawem szerokie grono graczy będzie mogło spróbować swoich sił w trybie kooperacyjnym Forever Skies.


תגובות


bottom of page